Aboneaza-te la newsletter





„Să nu mai văd Hodinu!”

Noiembrie 2021

Au trecut vreo trei ani de la premiera filmului Pup-o, mă! Actorul Alin Panc a avut ideea unui film tonic, sperând să-i facă fericiți pe spectatori. Regia: Camelia Popa. Acum, iată, avem Pup-o, mă! 2/Mireasa nebună. Aceeași regizoare și actorii Alexandru Pop, Alin Panc, Cosmin Seleși, Lora, Florin Busuioc, Andreea Samson, Mădălina Anea. Echipa de filmare a petrecut un oarecare timp în satul Răchițele, comuna Mărgău, județul Cluj, unde e plasată acțiunea. Așadar, un cadru autentic românesc, unde se află și vestita cascadă Vălul Miresei, situată pe versantul estic al masivului Vlădeasa, pe Valea Seacă, la o altitudine de 1000 de metri. Dispersia apei seamănă cu un voal; de aici provine numele (nu neglijăm nici legendele cu mirese descurajate, ca în filmul de față).
Stână izolată, baci dificil, mai apoi Ziua Lânii, despre care tradiția spune că mândra pupată în ziua respectivă devine parteneră de viață. Urmează un carusel epic comic, vertiginos, cu umor bine dozat. Multe încurcături reușite, qui-pro-quo-uri savuroase, travestiuri, dar și o mireasă supărată/nebună/turbată, cu o valiză roșie, anacronică în peisajul mirific. Am asistat la lansarea filmului la Cluj. Public numeros. Da, e un film necesar, fără pretenții exagerate, o comedie extrem de necesară, cu burlesc bine poziționat, cu simbioza calmă dintre sat și oraș, cu replici neaoșe. Adie și o briză de Kusturica printre ingredientele benefice poveștii. Cuplul de ciobani Pop/Panc funcționează impecabil. Dacă avem în zonă Vălul Miresei, atunci, iată mireasa (Lora) pe un cal alb, în pădurea proteguitoare. Mi-a plăcut mult disperarea cu care se jura păstorul – „să nu mai văd Hodinu (Huedin) dacă…”. Deci, pentru ei, coborârea la oraș era o sărbătoare. 
Spre final, comedia obosește puțin, situațiile devin subtil redundante, dar ne place să-l vedem pe Sandu Pop îmbrăcat în mireasă. Asistăm la o comedie savuroasă, cu o poveste ce se lipește perfect peste peisaj, cu personaje colorate, marcându-se o oază inedită în cinematograful românesc actual.

Autor: Alexandru Jurcan