Aboneaza-te la newsletter




Lansări ale Editurii „Caiete Silvane” la Zilele revistei „Caiete Silvane”


Lansări ale Editurii „Caiete Silvane” la Zilele revistei „Caiete Silvane”

Martie 2018

Lansări ale Editurii „Caiete Silvane” la Zilele revistei „Caiete Silvane”

Joi, 29 martie 2018, ora 16, sala „Dialoguri europene” de la Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj

Simona Ardelean, Cinegrafii, Colecția „Scriitori sălăjeni”, Ed. Caiete Silvane, Zalău, 2018. Volum apărut cu ocazia celei de‑a XI-a ediţii a Zilelor revistei „Caiete Silvane”, manifestare organizată de Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului Sălaj (Zalău, 29‑30 martie 2018).

Simona Ardelean (n. 1981) a urmat cursurile Facultăţii de Litere, din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, pe care a absolvit-o ȋn 2004. Şi-a continuat studiile cu un masterat ȋn Istoria imaginilor- istoria ideilor şi un doctorat ȋn Filologie ȋn cadrul aceleaşi Instituţii de ȋnvăţămȃnt superior. Ȋn timpul studiilor doctorale a beneficiat de o bursă de cercetare Erasmus (Bologna, 2010), iar după suţinerea tezei de doctorat a publicat ȋn volum roadele muncii sale. Volumul Flăcări, foc, arderi interioare ȋn raportul vizual-verbal. Eseuri despre artă şi literatură a cȃştigat Concursul de debut al Editurii Adenium, secţiunea Eseu ȋn 2014. Este profesor de limba romȃnă-limba engleză  şi a participat la diverse cursuri de formare ȋn afara ţării (Cork- Irlanda 2009; Graz-Austria, 2012, Budapesta-Ungaria, 2015). A coordonat un proiect Comenius multilateral (2011-2013) ȋn parteneriat cu şcoli din Portugalia, Turcia şi Polonia. Din 2016 este colaborator al Oxford International Ed. Group (Anglia) şi al Universităţii Tehnice- extensia universitară Zalău- pentru cursurile de limba engleză.. A publicat  articole de specialitate, recenzie de carte şi de film ȋn Caietele Echinox, Studia Universitatis Babes-Bolyai-Philologia, Caiete Silvane, Discobolul, dar şi ȋn volume colective. Este membru al Centrului de Cercetare a Imaginarului Speculum (Alba-Iulia), al Centrului de Cercetare a Imaginarului Phantasma (Cluj-Napoca) colaborator al revistei Caiete Silvane ȋn care  are o rubrică lunară de recenzie de film şi membru al Asociaţiei Scriitorilor din Sălaj.

 

Alexandru Bogdan Kürti, Hamlet pe motociclete. Analiza comparativă a serialului „Sons of Anarchy” şi a tragediei shakespeariene, Colecția „Eseu”. Carte câştigătoare a celei de-a treia ediţii a Concursului de debut (2017), secţiunea Eseu, organizat de Editura Caiete Silvane, parte din proiectul dedicat ediţiei a XI-a (2018) a Zilelor revistei „Caiete Silvane”, manifestare organizată de Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului Sălaj (Zalău, 29‑30 martie 2018).

Autorul s-a născut în Zalău la 2 mai 1988. Este absolvent al Universităţii „Babeş Bolyai” din Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie şi Filozofie, specializarea Arhivistică, promoţia 2010.
A fost redactor-reporter în presa locală din Zalău în perioada mai 2011 - martie 2013 și arhivist la primul prestator de servicii arhivistice din Transilvania, autorizat de Arhivele Naţionale ale României, în perioada februarie 2014 - martie 2017. Din aprilie 2017 este referent arhivare la un ONG de utilitate publică din Cluj-Napoca. Hamlet pe motociclete. Analiza comparativă a serialului „Sons of Anarchy” şi a tragediei shakespeariene este volumul său de debut.

„Scopul lucrării de faţă este de a realiza o comparaţie între serialul american «Sons of Anarchy» şi tragedia «Hamlet» de William Shakespeare, de a examina modul în care temele principale şi personajele din producţia de televiziune au fost influenţate de piesa de teatru. Ca metode de cercetare am apelat la analiza de conţinut şi analiza comparativă. Pentru a efectua analiza comparativă a celor două opere abordate, am utilizat ca surse primare dvd-urile celor şapte sezoane din «Sons of Anarchy», precum şi «Hamlet» de William Shakespeare în traducere lui Ion Vinea…

Războaiele cu motocicliştii rivali, cu traficanţii de droguri şi contrabanda de arme ar putea părea în antiteză cu idealurile nobile ale tragediei shakespeariene. Cu toate acestea, regizorul Kurt Sutter reuşeşte să suprapună activităţilor criminale, teme şi personaje ale tragediei lui Hamlet în interiorul unei club de motocicliști, transmiţând mai multă solemnitate decât alte filme inspirate de opera marelui dramaturg englez. Ca atare, aluziile şi conotaţiile shakespeariene din serial – reinterpretate prin lentila postmodernă a pluralităţii şi relativităţii – îl readuc pe Bardul din Avon în atenţia unui public larg” (Autorul).